fbpx Skip to content

Blog

Prowadzenie mieszkania na wynajem – jak nadać lokalowi magnetyczny charakter?

Jeśli spojrzeć na prowadzenie mieszkania pod kątem aspektów w designie, które przyciągają i zatrzymują uwagę najemcy, uda się spostrzec, iż albo przebija z nich harmonijna, wyłaniająca się z całości kompozycja, albo sposób doboru detali jest skrajnie elektryzujący.

Jak więc wobec powyższego należy podejść do aranżacji wnętrza, aby zainteresować lokalem odbiorcę?

Ustal profil najemcy, czyli gdy prowadzenie mieszkania na wynajem sięga do psychologii

Według badań zrealizowanych przez REAS, 59% wszystkich ankietowanych właścicieli nieruchomości użyczało swoje lokum z reguły jedynie dwóm grupom społecznym. Tj. singlom oraz parom nieposiadającym dzieci.

Eksponuje to, iż znając główny profil klienta, stanowiący większą część rynku, można odpowiednio podjeść do aranżacji wnętrza. A w tym samego home stagingu. To jest tak, aby przygotować charakterystykę przestrzeni pod określonego odbiorcę.

I o ile z zasady, gdy chodzi o prowadzenie mieszkania na wynajem, unika się aspektu personalizacji, aby trafić do jak najszerszego spektrum osób. O tyle wyjście poza ramy uniwersalności i nadanie całości jednoznacznej specyfiki działa na konkretną grupę docelową bardziej miarodajnie i determinująco.

Jak urządzić lokal pod klienta? Prowadzenie mieszkania na wynajem w zgodzie z profilem odbiorcy.

To w efekcie oznacza, iż aby trafić w gust określonej społeczności…

Wybierz motyw aranżacyjny, który wywoła emocje – prowadzenie mieszkania ukierunkowane pod odbiorcę

A konkretnie takie, jakie byłyby aż nadto chętnie widziane w danej grupie docelowej. I gdyby pokusić się o pewną generalizację, która w tym wypadku mogłaby połączyć obie reprezentacje ujęte w powyższym raporcie, można założyć, iż element przytulności spełni oczekiwania zarówno par, jak i singli.

Co w kontekście detali dekoracyjnych i projektu designerskiego uwidacznia, iż dobór takich aspektów jak:

Jak wywołać w odbiorcy odpowiednie emocje, aby prowadzenie mieszkania na wynajem było dochodowe?
  • klimatyczne, ciepłe oświetlenie w określonym kolorze, obejmujące większy fragment lub tylko konkretny zakamarek przestrzeni mieszkalnej, np. lekko barwiące całość na pomarańczowy,
  • zestaw odcieni zbliżonych do beżów, metalicznej szarości, kawy, z nutami bieli,
  • akcentujące akcesoria typu miękkich, puszystych koców, poduszek, dywaników, narzut na łóżka,
  • elementy wyposażenia: głębokie, obite przyjemnym w dotyku materiałem, fotele oraz pufy,
  • obecność drewna w postaci posadzek lub mebli,
  • wyszukane dodatki dające wrażenie komfortu pokroju elektrycznego kominka,

to patrząc na prowadzenie mieszkania przez pryzmat ww. emocji, dobry punkt wyjścia.

Gdyż, jeśli oprzeć się stricte na psychologii, niezależnie od grupy docelowej i ujęcia, nie przemawiają do nas wnętrza i rzeczy pozbawione uroku i wyrazu. Jako że nie można odnieść względem nich tego wiążącego i determinującego wrażenia, iż dostarczą one przyjemne, pożądane i komfortowe doświadczenia.

Chcesz wiedzieć, jakie stosujemy sztuczki, aby zainteresować Twoją nieruchomością najemców?
Podpatrz, jak działamy: