fbpx Skip to content

Blog

Prowadzenie najmu mieszkania – jak umiejętnie promować lokal?

Jakkolwiek prowadzenie najmu mieszkania różni się w przypadku ujęcia krótko- i długoterminowego. O tyle obie perspektywy można odpowiednio zaadaptować, aby określić szereg miarodajnych działań skupionych wokół efektywnej promocji.

Jak wobec powyższego wyciągnąć maksimum zysku z posiadanego lokalu, przyciągając grupę zainteresowanych najemców?

Poziom sugestywności promocji w przypadku najmu krótko- i długoterminowego

O ile w dobrej ofercie zawsze chodzi o przedstawienie jak najbardziej atrakcyjnej dla odbiorcy perspektywy. Tak mając na względzie zarządzanie nieruchomościami na wynajem, trzeba dokonać pewnego rozdzielenia.

Skuteczne prowadzenie najmu mieszkania a promocja w social mediach.


Choćby dlatego, że umieszczenie klimatycznej, przyjemnie oświetlonej części gustownego apartamentu w dobrze zmontowanej rolce, dosyć mocno pasuje do specyfiki najmu krótkoterminowego. Acz niezupełnie sprawdzi się w sytuacji, gdy mamy w założeniu prowadzenie najmu mieszkania w wymiarze długookresowym.

Tym bardziej, gdy omawiany tutaj spot sugeruje też, iż po to przytulne i wyszukane doświadczenie, warto sięgnąć wieczorową porą. Tj. z kieliszkiem ulubionego wina w dłoni w perspektywie zachwycającego widoku na panoramę miasta.

Taki rodzaj promocji, gdy mamy w zamyśle perspektywiczne prowadzenie najmu mieszkania, całkiem dobrze posłuży marce, która w ramach personalizacji działań reklamowych postawi na jak najbardziej sugestywne podkreślanie chwil, które staną się naszym udziałem w przypadku wyboru takiego, a nie innego lokum. Acz w istocie rezerwowanego na całkiem niedługi i okazjonalny pobyt.

Zarządzanie nieruchomościami na wynajem a specyfika promocji

I o ile w tym ostatnim wypadku założenie wszelkich możliwych profili, np. na TikToku, Instagramie, Facebooku ma również większy sens. Głównie z uwagi na sporą rotację wynajmujących oraz konieczność stałego skupiania wokół lokalu zainteresowania społeczności. O tyle, gdy mamy na uwadze prowadzenie najmu mieszkania długofalowo, powyższe działania nie będą już tak oczywiste. Gdyż w tym wypadku proces pozyskiwania zainteresowanych odbywa się skokowo. To znaczy najczęściej raz/parę razy do roku, w zależności od ilości podpisanych umów (lokatorów) i liczby posiadanych aktywów.

Niemniej nie oznacza to, że promocja w social mediach, gdy chodzi o zarządzanie nieruchomościami na wynajem długoterminowy, nie okaże się owocna. Aczkolwiek trzeba mieć na uwadze, iż prowadzenie najmu mieszkania na dłuższy okres wymaga chłodniejszego podejścia. A w tym skupienia się nie na potencjalnym i wymownie kreowanym doświadczeniu najemcy, a na bardziej praktycznych dla niego aspektach (o których wspomniano też tutaj). Jako że w tym konkretnym wypadku może znacznie bardziej liczyć się np. sam dojazd do pracy, spokojna, „zielona” okolica, umiarkowane, mieszczące się w comiesięcznym budżecie ceny, czy bliskość uczelni.

Prowadzenie najmu mieszkania a specyfika promocji.

Prowadzenie najmu mieszkania w ujęciu długookresowym – możliwe strategie działania

Jakkolwiek przyjęło się też, że tam, gdzie w grę wchodzi zarządzanie nieruchomościami na wynajem długoterminowy, czymś oczywistym jest umieszczanie ogłoszeń w dużych portalach tematycznych i/lub o lokalnym charakterze. Tak, rozbudowując ten krok – aby podjąć szersze działania, można w szczególności:

Efektywne prowadzenie najmu mieszkania vs. strategie działania.
  • przygotować możliwość wirtualnego odwiedzania lokum w ramach specjalnie stworzonej do tego celu animacji. Skutkuje to zgłoszeniami osób już w jakimś stopniu przekonanych do miejsca. Co odpowiada za przyspieszenie procesu finalizacji;
  • uruchomić program poleceń dla byłych najemców lub zainteresowanym taką formą zarobku osobom. Przyczyni się to do pozyskiwania rekomendacji;
  • ustanowić partnerstwo z lokalnymi podmiotami i przedsiębiorstwami. Pracownicy tychże często mogą potrzebować znaleźć odpowiedni lokal w niedalekiej od miejsca zatrudnienia okolicy.

Oczywiście pierwsze dwa narzędzia będą wymagać od właściciela mieszkania posiadania własnej strony internetowej. A w tym bazowego wkładu na jej realizację. Acz, biorąc pod lupę szereg innych korzyści, takich jak możliwość zautomatyzowania procesu umawiania spotkań celem prezentacji nieruchomości, obsługa ewentualnych zapytań najemców, czy dodanie wirtualnej płatności, nie jest to całkiem bezzasadne wyjście.

Zobacz, co możemy dla Ciebie zrobić: