Jakkolwiek obsługa lokalu w Poznaniu z uwagi na najniższy poziom bezrobocia w kraju (1,0%, stan na grudzień 2023 r.) to przyjemny i płynnie przebiegający proces. Tak, gdy mamy w zamierzeniu sprzedaż nieruchomości, o tym mile widzianym braku turbulentności i szybkiej finalizacji mogą decydować inne aspekty.
Z jakiego wobec tego należy wyjść założenia, aby upłynnić nawet skrajnie drogie aktywa względem innych lokali w mieście?
Sprzedaż nieruchomości i obsługa lokalu w Poznaniu, czyli jak nadać przestrzeni użytkowej charyzmatyczności
Według badań Nielsen Company z 2011 roku, nie należy zakładać, że konsumenci podejmują racjonalną decyzję przy wyborze i dokonywaniu zakupów. Jako że w 90% przypadków dane zachowania są warunkowane stricte przez emocje. W czasie gdy zdobywca nagrody Nobla – Daniel Kahneman – uważa, iż przeciętna jednostka nie ma możliwości przejawiania neutralnego, nieskażonego uprzedzeniami lub przeszłymi doświadczeniami oglądu wobec rzeczy, ludzi i sytuacji.
To w kontekście sprzedaży nieruchomości oznacza, iż aby emocje osiągnęły zenit, stając się motorem napędowym, trzeba dokonać pewnych cięć.
A dokładniej wyeliminować z elementów wyposażenia, dekoracji, wykończenia i ogólnej aranżacji wszystkie te aspekty, które to potencjalnie dobre, mocne i charakterystyczne wrażenie o przestrzeni mogą z reguły: „rozmiękczać” i osłabiać.
Nie inwestuj w pastele pod home staging, czyli obsługa lokalu w Poznaniu i sprzedaż mieszkania a złota zasada konwersji
Delikatność akcentowania, subtelne elementy w aranżacji, w tym w odniesieniu do kolorów ścian, nie powinny być celem przy sprzedaży lokali.
Wszelkie rozjaśnione białym odcieniem tony oraz farby odpowiadają bowiem za wygaszenie, ostudzenie i wyciszenie emocjonalne, aniżeli za bardziej determinujące podrygi.
Pastele, a więc te znacznie rozcieńczone wersje dominujących kolorów to dobre odpowiedniki dla mieszkań pod wynajem i specyficzne lokalizacje. Dla przykładu te nadmorskie, gdzie efekt stonowania, niosący wytchnienie w lecie, będzie widziany lepiej, aniżeli mocne i silnie nacechowane wnętrze.
Jednako rzecz wygląda, gdy dotyczy nas np. obsługa lokalu w Poznaniu (tutaj możesz zweryfikować ogólne zasady aranżacyjne pod home staging).
Im mniej utemperowanych, łagodnie kojarzących się detali i czynników na rzecz wyrazistych, stymulujących od wstępu i bezlitośnie esencjonalnych w wyrazie odcieni oraz dodatków, tym więcej dostarczamy powodów przemawiających za. Jako że ciężko wyrobić sobie dobitne i zachęcające do przestrzeni wrażenie, jeśli ta nie dostarcza niczego aktywizującego. A też uderzającego lub jest pozbawiona aspektu intensyfikacji.
Dynamizuj sposób prezentacji, czyli obsługa lokalu w Poznaniu i sprzedaż mieszkania a sztuka właściwej intonacji
Z reguły jako kupujący nie chcemy czegoś, co jest zwykłe, banalne, nudne lub codzienne, a przez to: „szare”. Nie kupujemy też rzeczy, które przedstawia się lub opisuje właśnie w taki mało wznoszący, bezwiedny, „służbowy” sposób.
Zgoła inaczej z kolei reagujemy na elementy okraszone rozmachem i dynamiką działania. A też na finezyjną, miejscami zuchwale: „wytłuszczającą” określone ujęcia, silnie i z przekonaniem eksponującą te namacalne doświadczenia, które prezentowane lokum zapewni, komunikację.
Siła wyrazu, charakterystyczny sposób odznaczania walorów przestrzeni to elementy, które za oddziaływanie na wyobraźnię / pojawienie się apetycznego przedsmaku odpowiadają.
Zamiast więc, podsumowując całość, skupiać się na poprawności politycznej wnętrza i jego stonowaniu, gdy mamy w założeniu sprzedaż lokalu, lepiej inwestować w tworzenie obiecującego, ekspresyjnego i sugestywnego – jednoznacznie kojarzącego się klimatu.