fbpx Skip to content

Blog

Opieka nad lokalem a jego atrakcyjność – jak zwiększyć zainteresowanie wynajmem?

Jeśli mieć na względzie czynniki odpowiedzialne za skuteczność sprzedaży, to, aby opieka nad lokalem nie sprowadzała się wyłącznie do dbałości o puste, z dużym trudem wynajmowane ściany, należy zrozumieć, że klient – my wszyscy – zazwyczaj nie kupujemy samej usługi bądź produktu. A zidentyfikowane jako przyjemne dla nas, idące wraz z nim perspektywy.

Dzieje się tak zawsze wtedy, gdy dobrze przygotowana prezentacja eksponuje w sposób wystarczająco obrazowy wszystkie te atuty, które za wyjątkowość i komfort naszego doświadczenia odpowiadają.

Jak wobec powyższego podnieść atrakcyjność lokum, aby prowadzenie wynajmu mieszkania wiązało się ze zwiększonym zyskiem?

Skuteczna opieka nad lokalem — postaw na wysoką estetykę i najnowsze trendy w projektowaniu

Niekoniecznie dlatego, aby nastawić się stricte na klienta z bardziej wybrzuszonym portfelem. Acz w szczególności po to, by uniknąć niespójności, braku zamysłu i prozaiczności w designie.

Jako że te aspekty raczej nie stanowią argumentów przemawiających za nieruchomością. A ponieważ niewyłącznie drogie i wyszukane detale dekoracyjne oraz ekskluzywne wykończenie budują przyjemną i ujmującą atmosferę, absorbując uwagę odbiorcy, uda się ją również przywołać w oparciu o proste i harmonijne, acz precyzyjnie dobrane elementy, bazując na konsekwentnym projekcie aranżacyjnym.

Opieka nad lokalem a sposób organizacji mieszkania.

I o ile, gdy mamy w zamyśle prowadzenie wynajmu mieszkania w ujęciu krótkoterminowym, nienaganność stylu jest aż nadto chętnie widziana. O tyle, gdy w grę wchodzi opieka nad lokalem przeznaczonym do długookresowego wykorzystywania, często traktuje się to założenie dosyć opieszale. Co wciąż stanowi pewien niechlubny, rynkowy przykład na to, jak…

Rezygnacja z podniesienia standardu lokalu nie równa się oszczędnościom

A w tym dewaluuje rentowność inwestycji. Co czyni prowadzenie wynajmu mieszkania opcją nie do końca korzystną.

Złe praktyki w kontekście skutecznej opieki nad lokalem.


Nierzadkim tego dowodem są nieruchomości z designem z zeszłej epoki. A także te łączące różne style, gdzie stare, nieprodukowane już sprzęty i nowe stoją obok siebie w kuchni lub łazience. W czasie gdy zbędne, zagracające przestrzeń akcesoria, takie jak przestarzały zegar na ścianę lub imitujące porcelanę figurki tudzież ogólny wystrój w pokojach i sypialni, nie prezentują jednej ścisłej myśli koncepcyjnej.

Opieka nad lokalem tego typu wiąże się na rynku z gorszą pozycją startową. A ponieważ nie możemy także posłużyć się żadnym w miarę rozsądnym walorem, z pewnymi trudnościami z trafieniem do wystarczająco dużej, zainteresowanej grupy docelowej. W takiej sytuacji jedyne możliwe pole manewru przy próbie wskazania potencjalnie atrakcyjnych cech nieruchomości, to argumentowanie niską ceną. Co ciężko byłoby łączyć z miarodajnym, inwestycyjnym celem.

Eksponuj wyróżniki mieszkania i przestrzenie z potencjałem

Zwłaszcza jeśli lokum znajduje się na wysokim piętrze, w godzinach porannych wpadają do jasnej, klimatycznie urządzonej kuchni przyjemne promienie wschodzącego słońca, a dostępny w wyposażeniu ekspres do kawy umili widok z okna na dobrze zarysowany obszar większości miasta.

Jakkolwiek sugestywność w promocji jest bardziej znacząca, gdy opieka nad lokalem odnosi się do wynajmu krótkoterminowego. Tak, jeżeli posiadamy chętnie widziane przez zainteresowanych charakterystyki nieruchomości i lokalizacji, takie jak:

  • cicha, zalesiona okolica;
  • wysoki standard mieszkania;
  • bogate wyposażenie;
  • widok na panoramę miasta;
  • ciepłe, jasne wnętrze z dobrym dostępem naturalnego światła;
  • klimatyczna lub estetyczna aranżacja.


To tak, jak robi to przeważnie agent sprzedający nieruchomości, zwłaszcza wtedy, gdy w grę wchodzi opłacalna opieka nad lokalem, warto zbudować w oparciu o te wyróżniki pewien zarys doświadczenia, które nasze lokum będzie w stanie zapewnić.

Gdyż tak, jak już wspomniano na wstępie, zarówno prezentacja, jak i oferta, ponad suchą mowę i opisy, powinny również zawierać bardziej wymowne, przyjemne perspektywy.

Jak prezentować ofertę, by opieka nad lokalem przynosiła zyski.

Zobacz, jakie perspektywy zapewnia nasza oferta: