fbpx Skip to content

Blog

Opieka nad lokalem a restrykcje w umowie – jak nie stracić na wizerunku marki?

Jakkolwiek oczekiwania najemcy oraz właściciela mieszkania różnią się zasadniczo między sobą, to, aby opieka nad lokalem przebiegała bezproblemowo, dobrze jest wiedzieć, co wpływa na pozytywne wrażenie o zarządcy nieruchomości.

Jakie aspekty należy mieć wobec tego na względzie, aby zyskać na przychylności?

Opieka nad lokalem a motywy stojące za określonym podejściem

Jeśli spojrzeć przez pryzmat osoby udostępniającej mieszkanie: chce ona chronić swoje aktywa przed zniszczeniem lub utratą ich wartości. W tym celu najczęściej uwzględnia się w umowie odpowiednie klauzule i/lub restrykcje określające sposób użytkowania nieruchomości. A także czynności niemile widziane tudzież obarczone taką lub inną karą.

To, aby opieka nad lokalem nie obfitowała w przykre dla właściciela lokum przypadki nadużyć, jest działaniem, z jego perspektywy, zrozumiałym. Acz, patrząc z drugiej strony i ogólnej psychologii – komunikuje to odbiorcy postawę stanowczą, ale zamkniętą. W pewien sposób narzucającą z góry sposób prosperowania osoby w obrębie mieszkania. Co w pierwszej kolejności zawsze jest odbierane jako wymierzone w poczucie osobistej swobody najemcy.

Opieka nad lokalem a perspektywa najemcy i właściciela mieszkania w kontekście klauzul w umowie najmu.

Nie buduje to więc płaszczyzny do nieskrępowanego poruszania się. A w związku z tym wrażenia o posiadaniu przyjaznych dla siebie podstaw do funkcjonowania.

Opieka nad lokalem a niwelowanie sposobu odbioru warunków zawartych w regulaminie najmu

Jeśli chcemy więc zatrzeć za sobą to nieprzychylne odniesienie, musimy wykazać się otwartością w innych istotnych dla lokatora miejscach. Tak, aby mógł on odnieść wrażenie, iż właściciel nieruchomości stoi niewyłącznie po swojej własnej stronie, ale i jest gotowy tworzyć dla najemcy warunki przeciwstawne do tych ograniczających jego swobodę.

Aby opieka nad lokalem nosiła znamiona i ww. troski, wśród elementów, na które należy zwrócić wyjątkową uwagę jest:

Opieka nad lokalem a sposób budowania dobrego wrażenia, pomimo występowania twardych reguł w umowie najmu.
  • sprawne reagowanie na zgłaszane zapotrzebowanie lub powstałe niedogodności, np. wskutek awarii urządzenia;
  • przychylne rozpatrywanie próśb o personalizację przestrzeni, wynikające z chęci dostosowania wnętrza do własnych preferencji;
  • oferowanie dodatkowych, nadprogramowych korzyści idących w parze z wynajmowanym mieszkaniem, np. dostęp do Internetu lub uwzględnienie w wyposażeniu ekspresu do kawy.

Takie postępowanie, mimo początkowych ograniczeń, które zawieramy w umowie, zrekompensuje ich występowanie. A my będziemy mogli mieć pewność, że to, co musimy zrobić przed udostępnieniem lokum, nie zamknie nam perspektywy na zbudowanie dobrej reputacji w oczach odbiorców.

Jeśli chcesz zadbać o bezpieczeństwo własnej nieruchomości, a jednocześnie nie odstraszyć od niej zainteresowanych, zobacz, jak sprostać temu wymaganiu: