Gdy chodzi o zarządzanie mieszkaniami na wynajem oraz ich design, większość inwestorów stawia na pewną prostolinijność oraz jednolitość. Tak, aby dana przestrzeń trafiała w gust, jak największej grupy osób. Problem z tym założeniem jest jednak taki, iż rozmywa to szansę na stworzenie ujmującej lub charakterystycznej atmosfery bądź specyfiki lokalu, które mogłyby posłużyć za jego wyróżnik.
Jak więc podjąć to zagadnienie, aby nasza nieruchomość sama z siebie budowała rozpoznawalność marki?
Twórz określony charakter, czyli zarządzanie mieszkaniami na wynajem od strony urządzania lokalu
Przedstawione na wstępie podejście do designu ma to do siebie, iż czyni lokum neutralnym dla oka. Co, gdy mamy w zamyśle zarządzanie mieszkaniami na wynajem może wydawać się stanem pożądanym. W założeniu pragniemy bowiem przyciągnąć szeroką grupę odbiorców. Wybór bardziej określonej linii czy specyfiki wystroju mógłby w takim wypadku zawęzić to spektrum.
Jednak taki stan rzeczy, zamiast budzić określone emocje, a więc i zainteresowanie, rodzi raczej dystans. A także pewną powierzchowną interakcję z wnętrzem.
Gdyż, skoro nie można odnaleźć w nim niczego ponad uniwersalność, to na czym ma się zatrzymać oko?
Przy okazji, uznając to, co zaobserwowane za ciekawe, przyjemne lub korzystne w perspektywie obcowania z tą charakterystyką lub detalem.
W takim wypadku o wyborze nieruchomości nie decydujemy my (wnętrze lokalu), a aspekty dla nas poboczne. To jest: stopień sprzyjającej dla najemcy okolicy oraz lokalizacji.
Rozwiązaniem tego impasu jest tworzenie unikalnego klimatu i wyróżników w designie. Tak, aby zanim odbiorca dostrzeże nazwę marki, z góry wiedział, po samych zdjęciach, że ma do czynienia właśnie z tym charakterystycznym brandem.
Nie czyń z wysokiego standardu lokalu dobrego powodu do windowania ceny, czyli zarządzanie mieszkaniami na wynajem od strony budowania okazji dla najemcy
Jeśli już postawimy na specyficzny sposób urządzania lub charakterystykę lokalu tak, aby wzbudzić zainteresowanie, dobrze uzasadnionym pomysłem może być wykorzystanie tego aspektu jako dźwigni negocjacyjnej.
To znaczy wtedy, gdy nie podniesiemy ceny. A przeciwnie, świadomie lekko ją zaniżymy. Taki sposób działania pozwoli bowiem zbudować wrażenie o atrakcyjności lokalu poprzez przyjazny dla odbiorcy stosunek jakości do ceny.
Okazja: „czyni apetyt”. Jeśli mamy więc w założeniu łatwość odnajdywania najemców oraz sprawne zarządzanie mieszkaniami na wynajem lepiej urządzać posiadane wnętrza ciut bardziej wymownie, charakterystycznie i dobitnie. Tak, aby zdobyć i zająć na rynku dobrą (rozpoznawalną) pozycję.