fbpx Skip to content

Blog

Zarządzanie nieruchomościami na wynajem – jak zbudować przeszywające doświadczenie?

Aby zarządzanie nieruchomościami na wynajem wiązało się z wymiernym zyskiem, trzeba mieć pewien zamysł względem tego, jak pochwycić uwagę klienta, zasiewając przyjemne skojarzenia z naszą usługą.

Z reguły robi się to bardziej lub mniej wyszukanym zdjęciem, opisem lub prezentacją. Jednak z zasady niewiele tego typu działań dostarcza odbiorcy mocne, wydatne, jednoznaczne i uderzające przeświadczenie o tym, co reklamowana przestrzeń mu dostarczy.

Jak więc wobec powyższego zbudować dobitne, ujmujące i elektryzujące w oczach klienta wrażenie o ofercie?

Zarządzanie nieruchomościami na wynajem a pomijane szczegóły, czyli o co rynek obecnie nie dba

Jeśli spojrzeć po większości ogłoszeń można dojść do wniosku, iż są one zdawkowe i suche w wymowie. A równocześnie skupione na przedstawianiu faktów, nie zaś na ewentualnie przyjemnej dla odbiorcy perspektywie.

Oczywiście, aby mieć na uwadze profesjonalizm i rentowne zarządzanie nieruchomościami na wynajem, przesadne: „odpływanie” od przyziemnych szczegółów na rzecz górnolotności nie powinno być założeniem słusznym. Jednak jak już zbadano, motorem napędowym wyborów konsumentów nie jest racjonalny osąd, a de facto emocje. I możliwy przedsmak tego, z czym dana przestrzeń użytkowa się wiąże. Tę swoistą próbkę wrażeń użytkownik powinien z kolei otrzymać przed faktycznym, końcowym doświadczeniem. Choćby po to, aby mógł uznać, że to na co patrzy jest dla niego obiecujące, stając się ostatecznie jego celem.

Zarządzanie nieruchomościami na wynajem a mankamenty rynku.

Jak buduje się emocjonujące i porywające dla odbiorcy doświadczenie, czyli zarządzanie nieruchomościami na wynajem od strony sztuki

Aby inicjować plastyczne i przyjemne wyobrażenia przemawiające za daną przestrzenią, trzeba wyjść o 100% ponad autentyczny stan. I ciut przerysować walory samego miejsca. Aby to dobrze zobrazować, weźmy za przykład domek modułowy zlokalizowany w lesie omawiany uprzednio, którego głównym walorem jest element ciszy, relaksu i odosobnienia.

Po takie doświadczenia sięga się z bardzo konkretnym założeniem. A zarówno otoczenie, klimat i sceneria wokół, jak i przestrzeń użytkowa wnętrza, są skrajnie istotne.

Jak stworzyć wyjątkowe doświadczenie klienta, czyli zarządzanie nieruchomościami na wynajem a sposób prezentacji miejsca.

W takim wypadku, aby zarządzanie nieruchomościami na wynajem miało sens, nie należy zakładać, że konsument, który szuka odskoku od metropolii i wybiera samotność, przychylnie spojrzy na drugi lub większą ilość dodatkowych domków umieszczonych w jednej lokalizacji. W obrębie tej samej działki.
Gdyż to podstawowy błąd, jaki robią właściciele mieszkań przy tego typu inwestycyjnej realizacji.

Kameralność nie rozszerza się wzdłuż lub wszerz, przeciwnie – jest zamknięta. A dla dobra inwestycji dobrze byłoby też, aby została w oczy odbiorcy wsunięta w odpowiednio wyważonych, kuszących i perspektywicznych sceneriach.

Dostarczaj doświadczenie przed jego realizacją – zarządzanie nieruchomościami na wynajem i właściwa prezentacja

Skup się na otoczeniu. Zrób zdjęcia całej leśnej okolicy tak, aby można było na ich bazie przygotować wirtualne spacery. Zdjęcia lasu, ułożone w sferę pod kątem 360°, dają poczucie bycia na miejscu. Przywodzą na myśl klimat przestrzeni, robiąc za tzw. element zahaczający. Przemawiający za wyborem danego doświadczenia.

Trzeba pamiętać, że to, że my byliśmy na miejscu i wiemy, jak przyjemne niesie ono ze sobą perspektywy, nie oznacza, iż wertujący setki ofert naraz odbiorca odniesienie pokrewne wrażenie. Tym bardziej, jeśli ma w tym celu do dyspozycji nie w pełni obrazujące domek lub okolicę opisy i zdjęcia. One mogą nie dostarczyć tego wymaganego przedsmaku ekscytacji, za który może odpowiedzieć bardziej sugestywny sposób prezentacji.
To jest:

  • ilustrowana dobrymi, skrajnie wysokojakościowymi zdjęciami, opowieść na stronie internetowej zrobionej dla wynajmu, prowadząca użytkownika przez kolejne pomieszczenia, aż do finalnego, głównego doświadczenia/waloru, przewidzianego na samym końcu;
Zarządzanie nieruchomościami na wynajem a nietypowe sposoby na budowanie dobrego wrażenia o ofercie.
  • nietypowy, zaskakujący sposób przedstawiania atutów lokalizacji poprzez np. tzw. timeline. Tj. rozstawianie kolejnych atrakcji asynchronicznie w obrębie sekcji, na przemian po lewej i prawej stronie. Na przykład w postaci lekko uchylonych drzwi wiodących do… określonego doświadczenia wyskakującego w dodatkowym, modalnym oknie z uruchamiającym się szumem potoku lub lasu w tle;
  • zagnieżdżenie galerii zdjęć w formie kartek albumu, gdzie każdy obraz to kolejne wrażenie o możliwym doświadczeniu. A ukazujące się oczom tak, jak wyżej – poprzez kliknięcie odpowiedniej fotografii wyskakującej w osobnym okienku i „przewracającej się” w ramach animacji przypominającej wertowanie książki.

Tego typu zabiegi budują silne nacechowanie, przykuwając do miejsca. Dają bowiem solidne wrażenie o tym, jakie spotkają nas tu doświadczenia. A ponieważ sposób prezentacji nie jest obiegowy, stwarzamy wrażenie ponętności i ekskluzywności oferty. Samej w sobie.

Dobrze jest de facto mieć sposób podawania tego, czym dysponujemy na większym względzie. Choćby po to, aby zarządzanie nieruchomościami na wynajem stało się bardziej miarodajnym przedsięwzięciem.

Chcesz powołać do życia elektryzujące dla klienta doświadczenie? Zobacz, jak wygląda nasza oferta: